Generelle brugsbetingelser

Artikel 1 - Definitioner

I disse generelle vilkår gælder følgende definitioner:

Fortrydelsesfrist: den frist, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret.

Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som udøver af et erhverv eller en erhvervsaktivitet, og som indgår en aftale på afstand med den erhvervsdrivende.

Dag: kalenderdag.

Langsigtet transaktion: fjernsalgskontrakt om en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvor leverings- og/eller købsforpligtelsen er fordelt over en periode;

Varig datamedie: ethvert medium, der giver forbrugeren eller den erhvervsdrivende mulighed for at lagre oplysninger, der er rettet personligt til dem, på en måde, der gør det muligt at genfinde og gengive de lagrede oplysninger uændret.

Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at fortryde fjernaftalen inden for fortrydelsesfristen.

Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser til forbrugere på afstand.

Fjernsalgsaftale: en aftale, hvor der inden for rammerne af et system, som er tilrettelagt af den erhvervsdrivende med henblik på fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, indtil og med aftalens indgåelse udelukkende anvendes en eller flere former for fjernkommunikationsteknikker.

Fjernkommunikationsteknik: et middel, der kan anvendes til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og entreprenøren er samlet i samme rum på samme tid.

Almindelige vilkår: nærværende almindelige vilkår for entreprenøren.

Artikel 2 - Entreprenørens identitet

Virksomhedsnavn: Varuno

Handelskammernummer: 92175503

Handelsnavn: Sara Kobenhavn

Momsnummer: NL004941765B46

E-mail til kundeservice: info@sara-kobenhavn.dk

Virksomhedens adresse: Teldersweg 24

Artikel 3 - Anvendelse

Disse almindelige vilkår gælder for alle tilbud fra entreprenøren og for alle aftaler og fjernsalgsaftaler indgået mellem entreprenøren og forbrugeren.

Inden fjernaftalen indgås, vil teksten til disse almindelige vilkår og betingelser blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det inden fjernaftalens indgåelse blive angivet, at de almindelige vilkår og betingelser kan ses på entreprenørens forretningssted og at de på forbrugerens anmodning vil blive sendt gratis til forbrugeren hurtigst muligt.

Hvis fjernaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse almindelige vilkår i modsætning til foregående afsnit og inden indgåelsen af fjernaftalen stilles til forbrugerens rådighed elektronisk på en sådan måde, at forbrugeren let kan gemme den på et varigt medium. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, skal det inden indgåelsen af aftalen på afstand angives, hvor de almindelige vilkår kan ses elektronisk, og at de på forbrugerens anmodning vil blive fremsendt gratis elektronisk eller på anden måde.

Hvis der ud over disse almindelige vilkår gælder særlige vilkår for produkter eller tjenesteydelser, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og i tilfælde af modstridende almindelige vilkår kan forbrugeren altid påberåbe sig den bestemmelse, der er mest gunstig for ham.

Hvis en eller flere bestemmelser i disse almindelige vilkår til enhver tid er helt eller delvist ugyldige eller annulleres, forbliver aftalen og disse almindelige vilkår i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse erstattes straks efter fælles aftale med en bestemmelse, der kommer så tæt som muligt på formålet med den oprindelige bestemmelse.

Situationer, der ikke er omhandlet i disse almindelige vilkår, skal vurderes »i ånden« af disse almindelige vilkår.

Usikkerhed om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores almindelige vilkår skal fortolkes »i ånden« af disse almindelige vilkår.

Artikel 4 - Tilbud

Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette være udtrykkeligt angivet i tilbuddet.

Tilbuddet er uforpligtende. Entreprenøren har ret til at ændre og tilpasse tilbuddet.

Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan vurdere tilbuddet korrekt. Hvis entreprenøren bruger billeder, skal disse være en tro gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser. Åbenbare fejl eller mangler i tilbuddet er ikke bindende for entreprenøren.

Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke danne grundlag for erstatning eller ophævelse af aftalen.

Billeder af produkterne er en tro gengivelse af de tilbudte produkter. Virksomheden kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til produkternes faktiske farver.

Hvert tilbud indeholder oplysninger, der gør det klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med accept af tilbuddet. Dette gælder især

prisen, eksklusive toldafgifter og importafgifter. Disse ekstra omkostninger påhviler og risikeres af kunden. Post- og/eller kurertjenesten anvender den særlige ordning for post- og kurertjenester i forbindelse med import. Denne ordning finder anvendelse, hvis varerne importeres til EU's bestemmelsesland, hvilket er tilfældet her. Post- og/eller kurertjenesten opkræver moms (uanset om denne er tillagt de fakturerede toldbehandlingsomkostninger) hos modtageren af varerne;

eventuelle forsendelsesomkostninger;

hvordan aftalen indgås, og hvilke handlinger der er nødvendige herfor;

om der er fortrydelsesret;

betalings-, leverings- og kontraktopfyldelsesbetingelser

fristen for accept af tilbuddet eller den periode, hvor den erhvervsdrivende garanterer prisen

prisen for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved anvendelse af fjernkommunikationsteknik beregnes på et andet grundlag end den sædvanlige basistakst for de anvendte kommunikationsmidler


om aftalen arkiveres efter indgåelsen, og i bekræftende fald, hvordan den kan konsulteres af forbrugeren

hvordan forbrugeren inden aftalens indgåelse kan kontrollere og om nødvendigt rette de oplysninger, han har givet i forbindelse med aftalen

andre sprog end nederlandsk, som aftalen kan indgås på

de adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende er underlagt, og hvordan forbrugeren kan få adgang til disse adfærdskodekser elektronisk, og

den minimale varighed af aftalen på afstand i tilfælde af en aftale med løbetid.

Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetype.

Artikel 5 - Aftalen

Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 er aftalen indgået på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de betingelser, der er fastsat i tilbuddet.

Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter den erhvervsdrivende straks modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Indtil modtagelsen af denne accept er bekræftet af den erhvervsdrivende, kan forbrugeren fortryde aftalen.

Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer den erhvervsdrivende de nødvendige tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte den elektroniske dataoverførsel og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, træffer den erhvervsdrivende de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger.

I henhold til lovgivningen kan entreprenøren indhente oplysninger om forbrugerens evne til at opfylde sine betalingsforpligtelser samt alle forhold og faktorer, der er relevante for en ansvarlig indgåelse af aftalen på afstand. Hvis entreprenøren på grundlag af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise en ordre eller en anmodning eller at stille særlige betingelser for udførelsen heraf, idet han begrunder sin beslutning.

Iværksætteren vedlægger følgende oplysninger sammen med den vare eller tjenesteydelse, der leveres til forbrugeren, skriftligt eller på en anden måde, så forbrugeren kan gemme dem på et varigt medium:

1. adressen på den af iværksætterens forretningssteder, hvor forbrugeren kan indgive en klage

2. betingelser og nærmere bestemmelser for forbrugerens udøvelse af fortrydelsesretten eller, hvis det er relevant, klare oplysninger om undtagelser fra fortrydelsesretten

3. oplysninger om eksisterende garantier og kundeservice

4. de oplysninger, der er omhandlet i artikel 4, stk. 3, i disse almindelige forretningsbetingelser, medmindre den erhvervsdrivende allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren inden aftalens indgåelse

5. betingelserne for opsigelse af aftalen, hvis den har en varighed på over et år eller er indgået på ubestemt tid.

I tilfælde af en tidsbegrænset transaktion finder bestemmelsen i foregående afsnit kun anvendelse på den første levering.

Hver aftale indgås på betingelse af, at de pågældende produkter er tilstrækkeligt tilgængelige.

Artikel 6 - Fortrydelsesret

Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at fortryde aftalen uden at angive nogen grund inden for en frist på 30 dage. Denne betænkningstid begynder at løbe fra den dag, hvor forbrugeren eller en på forhånd af forbrugeren udpeget og til entreprenøren meddelt repræsentant har modtaget produktet.

I betænkningstiden skal forbrugeren behandle produktet og emballagen med omhu. Han må kun udpakke eller anvende produktet i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå, om han ønsker at beholde det. Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet til den erhvervsdrivende med alt tilbehør, der er leveret, og - hvis det er rimeligt muligt - i den oprindelige stand og emballage, i overensstemmelse med de rimelige og klare instrukser, som den erhvervsdrivende har givet.

Hvis forbrugeren ønsker at udøve sin fortrydelsesret, skal han underrette den erhvervsdrivende herom inden 30 dage efter modtagelsen af produktet. Forbrugeren skal gøre dette ved hjælp af en skriftlig meddelelse eller en e-mail. Efter at have tilkendegivet sit ønske om at udøve sin fortrydelsesret, skal forbrugeren returnere produktet inden for 30 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er returneret til det oprindelige sted inden for fristen. Dette kan også ske direkte hos vores leverandør i Kina. Kunden kan f.eks. gøre dette ved hjælp af en forsendelsesbevis.

Hvis kunden ikke har tilkendegivet sit ønske om at gøre brug af sin fortrydelsesret eller ikke har returneret varen til entreprenøren efter udløbet af de i punkt 2 og 3 nævnte frister, er købet endeligt.

Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af fortrydelse

Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, afholdes omkostningerne ved returnering af varerne fuldt ud af forbrugeren. Der skal tages højde for returnering til oprindelseslandet, dvs. til vores leverandør i Kina.

Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer entreprenøren dette hurtigst muligt, dog senest 30 dage efter fortrydelsen. Dette forudsætter, at varen allerede er blevet afhentet af forhandleren, eller at der kan fremlægges afgørende bevis for, at varen er returneret i sin helhed.


Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesret

Forhandleren kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for de produkter, der er beskrevet i stk. 2 og 3. Fravigelse af fortrydelsesretten gælder kun, hvis den erhvervsdrivende har angivet dette tydeligt i tilbuddet, i hvert fald i god tid inden aftalens indgåelse.

Fravigelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter

1. som er fremstillet af den erhvervsdrivende efter forbrugerens specifikationer

2. som er af klart personlig karakter

3. som ikke kan returneres på grund af deres art

4. som hurtigt bliver beskadiget eller ældes

5. hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som er uden for den erhvervsdrivendes kontrol

6. for enkeltaviser og enkeltmagasiner

7. for lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvis forsegling forbrugeren har brudt.

8. for hygiejniske produkter, hvis forsegling forbrugeren har brudt.

Fravigelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser

1. vedrørende indkvartering, transport, forplejning eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode

2. hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke inden fortrydelsesfristens udløb

3. vedrørende væddemål og lotterier.

Artikel 9 – Prisen

I den i tilbuddet angivne gyldighedsperiode vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser ikke blive forhøjet, medmindre prisændringer skyldes ændringer i momssatserne.

Uanset foregående afsnit kan entreprenøren tilbyde produkter eller tjenesteydelser til variable priser, hvis priser er afhængige af udsving på finansmarkederne, som entreprenøren ikke har indflydelse på. Denne afhængighed af udsving og det faktum, at de eventuelt angivne priser er vejledende, skal fremgå af tilbuddet.

Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de skyldes lov- eller forskriftsmæssige bestemmelser.

Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis entreprenøren har angivet dette, og:

  1. hvis de skyldes lov- eller forskriftsmæssige bestemmelser, eller
  2. hvis forbrugeren har ret til at opsige aftalen fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.

I henhold til artikel 5, stk. 1, i den nederlandske lov om omsætningsafgift fra 1968 er leveringsstedet det land, hvor transporten begynder. I dette tilfælde finder leveringen sted uden for EU. Derfor vil importmoms eller toldafgifter blive opkrævet kunden af postvæsenet eller kurertjenesten. Entreprenøren opkræver derfor ikke moms.

Alle priser er med forbehold for tryk- og skrivefejl. Der påtages intet ansvar for følgerne af tryk- og skrivefejl. I tilfælde af tryk- og skrivefejl er entreprenøren ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris.


Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti

Entreprenøren garanterer, at produkterne og/eller tjenesteydelserne er i overensstemmelse med kontrakten, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, rimelige krav til kvalitet og/eller anvendelighed og de lovmæssige og/eller forskriftsmæssige bestemmelser, der gælder på tidspunktet for kontraktens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer entreprenøren også, at produktet er egnet til andet end normalt brug.

En garanti, der ydes af entreprenøren, producenten eller importøren, berører ikke de lovbestemte rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for entreprenøren på grundlag af kontrakten.

Eventuelle mangler eller forkert leverede produkter skal meddeles entreprenøren skriftligt inden for 30 dage efter leveringen.

Produkterne skal returneres i deres originale emballage og i ny stand.

Entreprenørens garantitid svarer til producentens garantitid. Entreprenøren er dog under ingen omstændigheder ansvarlig for, at produkterne er egnede til forbrugerens individuelle anvendelse, eller for eventuel rådgivning om brug eller anvendelse af produkterne.

Garantien gælder ikke, hvis:

Forbrugeren selv har repareret og/eller ændret de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller ændret af tredjemand.

De leverede produkter har været udsat for unormale forhold eller er blevet håndteret uforsigtigt eller i strid med forhandlerens anvisninger og/eller anvisningerne på emballagen.

Manglen helt eller delvist skyldes forskrifter, som er eller vil blive pålagt af offentlige myndigheder med hensyn til arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

Artikel 11 – Levering og udførelse

Entreprenøren vil udvise den største omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter.

Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har opgivet til virksomheden.

Med forbehold af bestemmelserne i artikel 4 i disse almindelige vilkår og betingelser vil virksomheden udføre de accepterede ordrer med omhu, dog senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringstid.

Hvis leveringen er forsinket, eller hvis en ordre ikke kan udføres eller kun delvist kan udføres, vil forbrugeren blive underrettet herom senest 30 dage efter afgivelsen af ordren. I så fald har forbrugeren ret til at hæve aftalen uden omkostninger og har ret til eventuel erstatning.

Ved opsigelse i henhold til foregående afsnit tilbagebetaler entreprenøren det beløb, som forbrugeren har betalt, hurtigst muligt, dog senest 30 dage efter opsigelsen.

Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umulig, vil entreprenøren bestræbe sig på at stille en erstatningsvare til rådighed. Senest ved leveringen vil det klart og forståeligt fremgå, at der leveres en erstatningsvare. Fortrydelsesretten kan ikke udelukkes for erstatningsvarer. Eventuelle omkostninger ved returnering af varen påhviler entreprenøren.

Risikoen for beskadigelse og/eller tab af varerne påhviler entreprenøren indtil leveringen til forbrugeren eller en på forhånd udpeget repræsentant, som er meddelt entreprenøren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 12 – Tidsbegrænsede kontrakter: varighed, opsigelse og forlængelse

Opsigelse

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en kontrakt, der er indgået for en ubestemt periode og vedrører regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, under overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og med et varsel på højst en måned.

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en tidsbegrænset kontrakt, der vedrører regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, ved udløbet af den fastsatte varighed, under overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og med et varsel på højst en måned.

Forbrugeren kan opsige de i de foregående afsnit omhandlede aftaler:

når som helst, uden at være begrænset til opsigelse på en bestemt dato eller i en bestemt periode

på mindst samme måde, som han har indgået dem

altid med samme opsigelsesfrist, som den, som den erhvervsdrivende har fastsat for sig selv.

Forlængelse

En aftale indgået for en bestemt periode og med regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser til formål kan ikke forlænges eller fornyes stiltiende for en bestemt periode.

Uanset foregående afsnit kan en aftale indgået for en bestemt periode og med regelmæssig levering af dagblade, ugeblade og magasiner forlænges stiltiende for en bestemt periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige den forlængede aftale inden udløbet af forlængelsen med et varsel på højst en måned.

En aftale indgået for en bestemt periode og med regelmæssig levering af varer eller regelmæssig levering af tjenesteydelser kan kun forlænges stiltiende på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige aftalen med et varsel på højst en måned og et varsel på højst tre måneder, hvis aftalen vedrører regelmæssig levering men ikke mindre end en gang om måneden, af aviser, ugeblade og magasiner.

En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af aviser, ugeblade og magasiner som prøve- eller introduktionstilbud (prøve- eller introduktionsabonnement) forlænges ikke stiltiende og ophører automatisk ved udløbet af prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed

Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren til enhver tid opsige aftalen efter et år med et varsel på højst en måned, medmindre opsigelse inden udløbet af den aftalte varighed er i strid med rimelighed og god skik.

Artikel 13 – Betaling

Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 7 hverdage efter udløbet af den i artikel 6, stk. 1, omhandlede betænkningstid. I tilfælde af en tjenesteydelseskontrakt begynder denne frist at løbe, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af kontrakten.

Forbrugeren er forpligtet til straks at underrette entreprenøren om eventuelle ukorrektheder i de opgivne eller angivne betalingsoplysninger.

I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har entreprenøren ret til, med forbehold af lovmæssige begrænsninger, at opkræve de rimelige omkostninger, som forbrugeren på forhånd er blevet underrettet om.

Artikel 14 – Klager

Klager over aftalens opfyldelse skal indgives til entreprenøren inden for 7 dage efter, at forbrugeren har konstateret manglerne, på en fuldstændig og klar måde.

Reklamationer indgivet til entreprenøren behandles inden for 30 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en reklamation kræver længere behandlingstid, svarer entreprenøren inden for 30 dage med en bekræftelse af modtagelsen og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.

Hvis klagen ikke kan løses i mindelighed, opstår der en tvist, der kan indbringes for tvistbilæggelsesproceduren.

En klage suspenderer ikke entreprenørens forpligtelser, medmindre andet er angivet skriftligt fra entreprenørens side.

Hvis en reklamation af entreprenøren anses for berettiget, vil denne efter eget valg erstatte eller reparere de leverede produkter uden beregning.

Artikel 15 – Tvister

Aftaler mellem entreprenøren og forbrugeren, som er omfattet af disse almindelige vilkår og betingelser, er udelukkende underlagt nederlandsk ret. Dette gælder også, hvis forbrugeren er bosiddende i udlandet.

 

 

Gratis premium-levering

Altid gratis levering med PostNord (inkl. Track & Trace)

Kundeservice

Altid tilgængelig inden for 24 timer

100 % returret.

Nem returnering inden for 14 dage

Sikker betaling

Betal hurtigt og sikkert med kreditkort